Törnrosa & Mysak

Mina kaniner är de finaste som finns, i mina ögon. De är Mysak Sammetsnos med luddiga öron, glad uppsyn och mjuka tassar och Törnrosa Den Vackra med kritvit mage, pigga ögon och en mjuk, blöt tunga. Törnrosa är mest kramvänlig och Mysak mest nyfiken och båda två är helt underbara.

Törnrosa bor bakom huset med sin bror och pojkvän Tufs Teddypäls, granne med Mysak som bor med Tufs och Törnrosas dotter Schack Sidensvart. Om somrarna tycker de mest om att ligga och sola och äta klöver. På vintrarna springer de helst i snön och äter hö. Lyxmaten är kall havregrynsgröt och banan.


Törnrosa med Tufs i bakgrunden


Mysak Sammetsnos


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Ponnyn och hans människa



I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

RSS 2.0