Kür från TV-soffan

Kür är den typ av dressyr jag kan gilla att titta på, och när svt visar världscupfinalen direkt så sitter jag och dricker te och äter mackor.

Tävlingsdressyr är jag ju egentligen inget fan av men det är kul att se de ekipage som faktiskt går i rätt form, har mycket bakbensaktivitet och verkligen ger ett intryck av harmoni och samspel.

Något som gör mig glad är att både Isabell Werth (som förvrigt gjorde gott intryck på mig med form och harmoni) och Lone Jörgensen (som hade en otroligt söt häst med hjärta på rumpan och utsläppt pannlugg) red med hjälm. Härligt att några av ryttarna verkar ha något att skydda iallafall!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Ponnyn och hans människa



I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

RSS 2.0