Tio saker ni inte visste om mig

1. Jag prenumererar på Illustrerad Vetenskap och läser den "från pärm till pärm" så fort den kommer i brevlådan.
2. Jag älskar att titta i gamla hästkataloger och se vad som var modernt förr.
3. Jag brukar köpa MinHäst-tidningar på antikvariat bara för Lena Furberg- och Marie Bolkseriernas skull.
4. Mitt favoritämne i skolan är matte. Matematiken är fast, konstant och trygg. Den beskriver allt och allt kan beskrivas med den.
5. Min favoritfilm är Amelie från Montmartre med Audrey Tautou.
6. Jag åker buss i nästan en timme varje dag för att komma till och från skolan.
7. Jag älskar att skriva brev för hand och skicka snigelpost.
8. Jag skickar nästan alltid vykort när jag är utomlands.
9. Jag älskar att pyssla, sy och måla. Jag har bland annat målat en boxskylt till Vannes.
10. Om jag är ute och rider ensam och går förbi barn frågar jag nästan alltid om de vill klappa Vannes. Ibland vill de, ibland vågar de inte.


Kommentarer
Postat av: Johanna

jag hatar verkligen matte och jag går i ca 2 minuter för att komma till skolan! Skillnad, hha :D

2012-04-20 @ 14:43:35
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Ponnyn och hans människa



I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

RSS 2.0