En uteritt i vinter, en uteritt i vår

Det kom snö här i onsdags natt och igår var vi ute och red i det som var kvar. Inte så mycket men tillräckligt för att färga marken vit och göra grusvägen ridbar utan boots. Sedan regnade allt bort så idag var det bart på backen. En lte vårigare uteritt med andra ord. Vi fick sällskap av en fjordkompis som ville ta det lugnt så det gick inte så fort, men vi hade trevligt ändå. Vannes var lite lagom svettig, sådär så att det märks att han motionerat men det ser inte ut som om han sprungit ett maratonlopp.

Han har börjat fälla också. Kul.

Leriga vår-grusvägs-boots och en meningslös bild på när Vannes äter efter ridturen.





Och en bild jag snodde från Fia på Vannes och jag före dagens tur



/Mela

Kommentarer
Postat av: Johanna

sött det ser ut med bootsen, hihi!

sv: tack :)

2012-03-10 @ 23:56:56
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: ojdå! Mio älskar verkligen hårda borstar! (han är väldigt kittlig) och han älskar när man borstar med en hård borste vid manken! haha :)

Det kan jag förstå! Helt omöjligt att få bort all päls med en mjuk..

2012-03-11 @ 20:54:37
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Ponnyn och hans människa



I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

RSS 2.0