Hela jag vill gå sönder i tusen bitar och spridas med vinden

Vannes var värre idag kändes det som. Jag såg markeringen tydligt redan i skritt. Jag vill inte säga att han haltade för då känns det så allvarligt, så stort och viktigt. Markera är ett bra ord för den som vill dölja sin förtvivlan, trycka in den långt in i själen och hoppas att den stannar där. Jag kanske låter lugn och sansad när jag pratar om rörelsestörningen,  men egentligen vill jag bara krypa upp i ett hörn och gråta. Min fina ponny, vad har han gjort för att förtjäna det här. Vad har jag gjort?

Allt känns hopplöst och jag är rädd, så rädd. Rädd för att det är fången som kommer tillbaka, rädd för att den förstör allting såfort vi kommit igång igen nästa gång också, rädd för att Vannes aldrig kommer bli helt bra. Jag vill inte ens skriva här vad jag är rädd för för då kommer all gråt och förtvivlan bubbla upp och jag vill inte. Jag vill vara stark och stå ut så som Vannes står ut. Jag vill stå bredvid honom, ta dagen som den kommer och glädjas med det lilla. Men jag vet inte om jag orkar.

/Mela


Kommentarer
Postat av: fridan

usch vad tråkigt :( hoppashoppas att lite vila kan hjälpa kanske?



sv: ja verkligen skönt :)han traskar bara rakt in nu!

2012-03-21 @ 21:09:09
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Ponnyn och hans människa



I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

RSS 2.0