Krokusen ute i backarna står

Jag är tidigt hemma från skolan idag och jag njuter av den soliga eftermiddagen ute hos kaninerna. Just nu är Tufs och Törnrosa ute på rövarstråt, de tycker lika mycket om våren som jag och Vannes gör.

För hur mycket jag än gillar värmen om sommaren, färgerna om hösten och mysiga snöritter om vintern så finns det inget som gör mig så genuint glad som de första solstrålarna, fågelkvittret och blommorna om våren. Visst finns det dåliga saker, som is, hårdfrusna ridvägar och fällande hästar, men allt övervägs av hur lycklig jag blir om våren. Nu är det inte långt kvar till vårdagjämningen och jag ser fram emot de ljusa kvällarna. Tycker ni lika mycket om våren som jag?

Våriga hälsningar från Mela och Törnrosa

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Ponnyn och hans människa



I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

RSS 2.0