Markusträning barbacka

Jag bestämde mig för att skippa sadeln till onsdagkvällens markusträning och lägga på westernfilten istället. Jag känner mig friare och mer avslappnad med den och ´jag känner Vannes bättre.

Vi lekte runt lite med att göra öppna enbart för tygel- och sitshjälper, bra för mig som använder skänklarna till allt. Det är ju vad man får lära sig på ridskolan, håll hårt i bettet men använd det inte! Skänkla istället!

Nej, det är inget för mig och Vannes. Visst ska man inte överanvända bettet men om man envisas med att ha ett huvudlag så kan man ju använda det utmärkta kommunikationsinstrument som det är. I vilket fall fungerade det bra, mer eller mindre. Jag har lättare för högervarv och Vannes för vänster så vi tar ut varandra ganska bra. Inget varv blir helt perfekt ;)

Å andra sidan, om allt fungerade perfekt - vad skulle vi då träna på? Vad livet vore tråkigt om man var så duktig att inget nytt finns att lära sig, eller hur?

Fia knäppte ett par kort och någon filmsnutt. Ni får ett par bilder nu men filmen får ni vänta på. Visst ser vi riktigt lulligt skogsmulleraggiga ut?






/Mela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Ponnyn och hans människa



I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

RSS 2.0