Pigg ponny

Helgen har varit vigd åt vårens första uteritter. Vannes hagkompis Nöten har fått nya dojor så Vannes fick på sig sina också och vi gav oss ut och galopperade. Vannes blev såklart väldigt glad och ville helst galoppera väldigt fort och väldigt länge, helst avbrutet med lite glädjebockningar, men det satte jag stopp för. Ponnyfötterna har trots allt inte helt återhämtat sig från fången och även om man har dojor med mjuka sulor så ska man inte belasta hovväggen för mycket.

Det var i alla fall väldigt kul alltihopa, de snabba galopperna, glada bockningarna och allt soligt härligt väder. Ge er ut ni också och njut av vårens första solvärme!

Vannes i sommarhagen en vårdag förra året

/Mela


Kommentarer
Postat av: Johanna

åh, älskar bilden till höger i headern, så söt han är :D

sv: ja, skulle vart okej om de hade skippat vattenmattan och någon av grindarna eller skyltarna..

Men dem kanske ville göra det värsta som fanns, så det skulle vara lättare längre fram :) haha

2012-03-04 @ 21:07:44
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Ponnyn och hans människa



I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

RSS 2.0