Att stå som Vannes mellan två hötappar

Vi har hoppat ett par gånger nu och med Vannes (förhoppningsvis långvarande) toppform är jag himla sugen på att åka iväg på klubbishoppning. Två klubbar i närheten har utomhushoppningar, en nu på lördag och en den tredje juni, och jag vet inte vilken jag ska välja. Eller om jag ska ta båda två. Det går ändå ett par hundra på varje klubbis, vilket känns i min studiebidragsplånbok.

Argumenten för att åka på lördag är dels att det är snarast och jag är då himla taggad, dels att det är lite billigare. Å andra sidan har vi inte hoppat extremt mycket så det är kanske dumt att hoppa så högt och mycket som man gör på CR. Dessutom har jag aldrig varit på den klubben så det blir lite av ett osäkert kort. De brukar iochförsig ordna lokala tävlingar så det måste ju vara någorlunda bra där.

Fördelarna med den andra tävlingen, den tredje juni, är dels att jag varit där förut så jag vet hur det fungerar. Den ger lite mer tid att förbereda sig så att vi kan hoppa högre. Men den börjar tidigare på morgonen och blir dyrare i längden.

Eller ska man ta båda två? Hur skulle ni göra?


Kommentarer
Postat av: Ebba

Jag skulle bara kört på tvåan. Är lite småängslig och vill alltid känna mig väl förberedd. Låter nog ändå som att du kan köra båda, ifall nu ekonomin tillåter.

2012-05-09 @ 23:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Ponnyn och hans människa



I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

RSS 2.0