Sommarkänsla

När jag äntligen kom upp till stallet var jag slut både i kropen och i huvudet efter att ha gått i skola från åtta till halv fem, suttit på bussen i en halvtimma och sedan cyklat till stallet. Dessutom var det jättevarmt och tungt i luften, sådär så att man får ont i huvudet. Alltså tog jag och Vannes en mysig barbackatur med filt och repgrimma.

Av naturliga skäl blev det mer galopp än trav, om inte annat för att det blev himla obekvämt för stackars Vannes att gå i tvåtakt när Mela studsar runt på ryggen på en. Tretakt var det som gällde med andra ord, eftersom vi försökte komma hem innan det hotande mullrande åskvädret hann ikapp oss. Sen kom aldrig åskan iallafall.

Jag tog lite mysiga hagbilder på hästarna efteråt, där ser man Vannes nya Greenguard med grimma också, jag tror inte att jag har visat den förut. Vannes gillar den inte (såklart) och stoppar lätt näsan utanför så att han kan äta obehindrat iallafall. Aja baja!

Bilderna är helt oredigerade mobilbilder med kass kvalité men jag orkar inte fixa till dem











 

/Mela


Kommentarer
Postat av: fridan

det ser så synd ut om dem när de har munkorg. men de är ju för deras bästa :) dock vet jag inte om kalle hade velat dricka med sån på??



sv: haha de får ni göra :D

2012-05-24 @ 20:43:50
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Ponnyn och hans människa



I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

RSS 2.0